Канон на разлучение души от тела – полный текст, прошение святым за усопшего, правила чтения

Канон на исход души

Как приготовить усопшего к погребению

Омовение тела. Омывать тело умершего человека нужно с молитвами – «Трисвятое» или «Господи, помилуй». Следует зажечь лампаду или свечу, и гореть они должны непрестанно, пока тело находится в доме. После омовения следует одеть тело в чистые (и по возможности, новые) одежды, надеть крестик. Женщины в период месячных не должны участвовать в омовении.

Возложив тело на специально отведенное для этого место, нужно покрыть его специальным покрывалом. Это так называемое «погребальное покрывало», его можно купить в храмах, на нем изображены крест, лики святых, написаны молитвы.

Глаза покойного должны быть закрыты, руки сомкнуты, правая сверху. Чтобы руки не расползались, их связывают. В руки усопшего кладут погребальный крест, на грудь – икону (мужчинам – Иисуса Христа, женщинам – Пресвятой Богородицы). На лоб кладется венчик – образ Небесного венца, который, возможно, получит душа. Венчик – это полоска бумаги с изображением Спасителя, Богоматери, Иоанна Крестителя, надписями молитвы «Трисвятое».

Перед тем, как положить тело в гроб, следует окропить святой водой и тело, и гроб (изнутри и извне). Под голову в гроб кладут специальную подушку, набитую опилками или соломой. Некоторые верующие заранее готовят себе «погребальную подушку» — собирают веточки вербы (с Вербного воскресенья) и листья берез (с праздника Троицы).

Гроб принято ставить в центре комнаты перед домашним иконостасом, лицо усопшего должно смотреть на выход. Вокруг гроба следует зажечь 4 свечи: у головы, в ногах и побокам на уровне скрещенных рук. Это символ креста.

Затем у гроба следует начать чтение Псалтыри с молитвами об упокоении («Помяни, Господи, Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшегося раба Твоего…»). По возможности следует заказать Панихиды. Существует ошибочное мнение, что Панихиды не заказываются до отпевания. Напротив, следует их заказывать и до, и после отпевания, и даже в нескольких храмах сразу. Ведь душа покойного нуждается в срочной помощи, ей приходится совсем непросто после разлучения с телом.

Как правильно читать канон и кто это должен делать

Внезапная смерть для христианина — это страшно, поскольку она лишает возможность правильно подготовиться к смерти, покаяться, приобщиться к Таинствам. Несмотря на то что затяжная болезнь часто мучительна и изматывает как болящего, так и его родных — именно в болезни человек может успеть переосмыслить свою жизнь, раскаяться в грехах.

Интересно! Многие верующие люди перед кончиной искренне благодарили Господа за дарованные болезни, поскольку они позволяли совершенно по-другому взглянуть на прожитую жизнь.

Тем не менее когда состояние человека становится настолько безнадежным, что не остается ни малейшего шанса на выздоровление — можно попросить Господа ускорить кончину, чтобы уменьшить страдания человека. Для этого и существует Канон на разлучение души и тела.


Канон на разлучение души от тела читается для того, чтобы облегчить страждущему переход в Вечность

По правилам эти молитвословия должен читать православный священник, но если нет возможности его позвать — это могут сделать родные. Если читает правило мирянин, то он не должен читать окончательную молитву, «от иерея глаголемой».

Читается правило от лица умирающего человека, который сам не в состоянии говорить и молиться. Если читает мирянин, то начинать нужно с предначинательных молитв, какие обычно читаются перед любыми другими длительными молениями. Это молитвы «Трисвятое», «Пресвятая Троице», «Отче наш», и все, что указано далее в православном молитвослове.

Читать правило необходимо перед домашним иконостасом, с зажженной свечой или лампадой. Если по каким-то причинам в доме умирающего нет икон, необходимо приобрести в храме хотя бы основные иконы Богородицы и Христа.

Поскольку маленькие дети до 7 лет не имеют в силу своего возраста тех грехов, которые присущи взрослым, над ними данное правило не читается.

Помимо Канона на разлучение души и тела, существует еще и специальный чин, читаемый над особо страждущим болящим, который долго не может умереть. Такой чин читается исключительно священником, мирянам читать его не положено.

Важно! Очень часто каноны и заупокойные молитвы могут использоваться магами и колдунами для своих черных дел. Это тягчайший грех, который ведет душу в погибель

Православному человеку в таком случае нужно помнить, что никакие злые чары не способны навредить истинному последователю веры Христовой, который участвует в церковной жизни, молится, приступает к Таинствам.


По правилам Канон на разлучение души от тела должен читать православный священник

Если не удалось найти священника, который прочтет правило, это может сделать любой верующий близкий человек, только желательно взять на это благословение

Крайне важно достоверно убедиться, что на выздоровление или даже малейшее улучшение состояния болящего нет никакой надежды

Если человек перед смертью болеет

Венецианов А.Г. Причащение умирающей. 1839

Некоторые «милосердные» родственники скрывают от больного его близкую кончину. Напротив, гуманно было бы, чтобы человек знал о скором переходе в мир иной и мог достойно подготовиться – исповедаться и причаститься. Также полезно пособоровать больного. Для этих целей на дом или в больницу приглашается священник.

За тяжело больного человека необходимо подавать записки о здравии на литургию (чем чаще, тем лучше), заказывать молебны о здравии, ежедневно давать ему просфору и святую воду. У постели больного можно читать Псалтырь (с поминанием о здравии на Славах).

Если человек не крещен, но находится в сознании, его необходимо покрестить, а затем причастить. В бессознательном состоянии человека не крестят, поскольку крещение должно быть свободным выбором каждого человека, нельзя насильно присоединять его к Церкви.

Если нет возможности позвать священника, или вероятно, что он не успеет доехать, то покрестить умирающего имеет право любой православный мирянин, и не только право – это его священный долг и обязанность.

Как покрестить человека самому:

необходимо произнести крещальную формулу без искажений:

«Крещается раб(а) Божий(ая) (Имя) во имя Отца, аминь. И Сына, аминь. И Святаго Духа, аминь», при этом при произнесении каждого «аминь» нужно омывать голову крещаемого святой водой (если ее нет, то простой водой).

После этого человек считается полноценным христианином, и за него можно подавать записки в храме.

Если после крещения человек по неведомому Божьему помыслу не умрет, то необходимо закончить обряд крещения, обратившись к священнику. Он дочитает необходимые молитвы и совершит таинство Миропомазания.

Вынос тела и отпевание

В православной традиции похороны совершаются на 3-й день после смерти, при этом сам день смерти считается за первые сутки, даже если человек умер за несколько минут до полуночи.

За недолгое время до выноса гроба из дома следует еще раз прочитать «Последование по исходе души от тела». Перед самым выносом – прочитать литию. Гроб несут в храм, постоянно молясь молитвой «Трисвятое».

Участвующие в траурной процессии должны нести зажженные свечи. Впереди процессии – крест или икону. Заказывать оркестр – не приветствуется при православном погребении.

При вносе тела в храм, по Уставу должен звонить колокол – особым погребальным звоном.

В процессе отпевания священник читает особую разрешительную молитву: с ее помощью с усопшего снимаются запрещения и грехи, в которых он покаялся или не смог вспомнить при жизни (т.е. ведомые и неведомые). Не снимаются специально утаенные грехи. Текст этой молитвы вкладывают в руки усопшего.

Затем родственники прощаются с умершим последним целованием, и священник посыпает его крестообразно землей. Поется «Вечная память».

На кладбище гроб опускается в могилу головой к востоку, совершается краткая заупокойная Лития.

В момент смерти

В самый момент смерти и непосредственно накануне ее душа человека испытывает томление. Зачастую человек начинает видеть нечистых духов со страшными лицами, слышит ужасные голоса. И тем интенсивнее эти кошмары, чем грешнее душа человека. Поэтому принято максимально смягчить душе момент перехода. Для этого окружают человека благочестивыми предметами, иконы и крест ставят так, чтобы умирающий мог их видеть. Принято рядом с умирающим, возле икон, возжигать «страстную» свечу (это свеча, с которой стояли на утрени 12 Евангелий).

Если признаки умирания становятся явными, следует облегчить переход в Вечность чтением так называемой «отходной молитвы» — это «Канон молебный на исход души». В идеале ее читает священник. Но если священника не удается позвать, мирянин также имеет право читать «отходную», кроме молитвы в конце канона «от иереа глаголемой на исход души». Канон читается от имени умирающего, «от лица человека, с душею разлучающегося и не могущего глаголати».

Если канон читает мирянин, начинать следует с возгласа «Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас». Затем предначинательные молитвы (с «Трисвятое» по «Отче наш»), затем канон. При чтении канона следует зажечь лампадку или свечу перед иконой. Канон не читается для умирающих детей до 7 лет по причине отсутствия грехов.

«Канон молебный на исход души» не обязательно читать у постели умирающего. Его можно также читать и дома, когда умирающий находится в больнице.

Если человек умирает во время чтения канона, то следует дочитать канон, а затем добавить «Упокой, Господи, душу усопшего раба Твоего… ».

После оставления душей тела, усопшему следует закрыть глаза, выпрямить туловище, подвязать челюсть и накрыть с головой.

Сразу после смерти, немедленно читается «Последование по исходе души от тела».

Последование по исходе души от тела

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз)

Чтение тропарей:

Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего, Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбче.

В покоищи Твоем, Господи: идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ты еси Бог, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Едина Чистая и Непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися души его.

Псалом 90

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися: оружием обыдет тя истина Его. Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тма одесную тебе, к тебе же не приближится: обаче очима твоима смотриши, и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышняго положил еси прибежище твое. Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою. На аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его; долготою дний исполню его, и явлю ему спасение Мое.

Песнь 1

Ирмо́с: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Отверз уста моя, Спасе, слово ми подаждь молитися, Милосерде, о ныне преставленном, да покоиши душу его, Владыко.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Мертв быв плотию, Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба Твоего покой в месте злачне, яко Милосерд.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молебный глас мой услыши, Боже Триипостасне, и учини душу преставленнаго в недрех Авраамлих, Избавителю.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ты, Пречистая Богородице, Егоже без искуса мужеска заченши родила еси, моли Сына Твоего подати покой рабу Твоему преставленному.

Песнь 3

Ирмо́с: Небеснаго круга Верхотворче Господи и Церкви Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба Твоего преставленнаго покой, Христе, Едине Милостиве.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Идеже лицы святых, тамо вчини, Владыко, послужившаго Тебе всем сердцем и воздвигшаго иго Твое на рамо свое, яко Един Владыка живота и смерти.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Небесный Отче Вседержителю, и Сыне Единородный, и Душе Святый Исходный, презри умершаго согрешения и в Церкви первенец всели его славити Тя со всеми угождшими Тебе.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Яко Мати Святая Пресвятаго Бога, Владычице всяческих, Марие Богородице, со всеми святыми Сего моли душу упокоити раба Твоего в Небесных селениих.

Песнь 4

Ирмо́с: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Сошедый в преисподняя, Христе, совоздвигл еси умершия вся, и преставльшагося от нас покой, Спасе, яко Щедр.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Никтоже без греха есть, токмо Ты Един, Владыко: сего ради преставленному и грехи остави, и в рай того всели.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Услыши, Троице Святая, гласы молебныя, приносимыя Тебе в церкви о усопшем, и Богоначальным Твоим светом озари душу, омраченную суетными привержении.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Родила еси, Пречистая, без мужеска семене, Бога Совершенна и Человека Совершенна, вземлющаго грехи наша, Дево. Того моли, Госпоже, преставльшемуся рабу Твоему подати покой.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой, Христе Боже. Ты бо еси всех, Спасе, Покой и Живот.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

На Тя, Спасе, надежду возложь, умерый отыде от нас, Ты же, Господи, ущедри его, яко Бог Многомилостив.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Просвети нас, Трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся Тебе, мир Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде безконечныя жизни.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Шуияго стояния, Пречистая, избавити преставленнаго умоли Сына Твоего, Дево Госпоже, яко Спаса и Бога нашего Мати Сущая.

Песнь 6

Ирмо́с: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Ада испроверг, Владыко, воскресил еси умершия от века и ныне преставленнаго от нас в недро Авраамле Ты, Боже, всели, прегрешения вся отпустив, яко Милосерд.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Заповедь, юже ми дал еси, Боже, преступих и смертен бых, но Ты, Боже, сошедый во гроб и души яже от века воскресивый, не возстави мене, Владыко, на мучение, но на покой, преставленный вопиет Тебе нами, Многомилостиве.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молим Тя, Безначальный Отче и Сыне и Душе Святый, злобою душезлобнаго мира озлобленную и к Тебе, Зиждителю, прешедшую душу во адово дно не отрини, Боже, Спасе мой.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

С небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, Пречистая, сниде на Тя, напаяя весь мир и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом Своим, Приснодево, Того моли дати покой преставленному рабу Твоему.

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Икос

Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Читайте также:  Молитвы в воскресенье - сильные молитвы святым на удачу и помощь, какие и как читать

Песнь 7

Ирмо́с: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба Твоего, егоже от нас приял еси, вопиющаго: отцев наших Боже, благословен еси.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

В пищи райстей, идеже праведных души веселятся послуживших Тебе, причти с ними, Христе, душу раба Твоего, воспевшаго: отец наших Боже, благословен еси.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Иудейския три отроки спасый во огни, в триех лицех воспетый, избави огня вечнаго усопшаго, воспевшаго Ти верно: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Исаиа Тя Жезл нарече, Чистая, Даниил же Гору Несекомую, Иезекииль же Дверь, из Неяже пройде Христос, мы же Тя, Истинную Богородицу именующе, величаем.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Скончав течение и к Тебе прибегох, Господи, преставленный вопиет ныне: прегрешения остави, Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем, верно бо Тебе взывах: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Понесшаго, Владыко, иго Твое на раме Своем, и бремя Твое легкое, аще и не всегда, обаче в месте преподобных Твоих всели душу его, воспевшаго Тебе, Христе Спасе: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа.

Безначальная Троице Святая, Боже Отче и Сыне и Душе Святый, в лице святых причти душу преставленнаго раба Твоего и огня вечнаго избави, да Тя хвалит, воспевая во веки: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тя, Дево, пророчестии лицы прорекоша, прозряще бо Тя прозорливыма очима: ов убо Жезл нарече Тя, ин же Дверь Восточную, ов же Гору человеки Несекомую. Мы же исповедуем Тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую, Егоже моли упокоити преставленнаго во веки вся.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Иисусе Боже мой, Спасе, Адамле Ты взял еси преступление и смерти вкусил еси, да человеки от нея свободиши, Милосерде. Темже молим Тя, Милостиве: преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых Твоих, яко Един Всеблагий и Милосердый.

Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.

Несть никтоже, Милосерде, иже не согреши в человецех, токмо Ты Един, Иисусе Христе, вземляй грехи всего мира. Темже, очистив раба Твоего от прегрешений, вчини во святых Твоих дворех: Ты бо Живот еси и Покой, и Свет, и Веселие всех Тебе благоугодивших.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Удивися все естество человеческое, како Безначальнаго Отца Сын cый Единородный, плоть от Девы действом Святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко человек, да умершия оживиши. Тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим Тя, во стране живых, яко Благ, всели.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Невесту Тя нарицаем, Пречистая, Отца невидимаго и Матерь Сына из Тебе Духом Святым воплощеннаго, и Молебницу Тя о усопшем рабе Твоем, предлагаем: Тебе бо Помощницу имамы земнии, и любовию поюще Тя величаем.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Тропарь, глас 6

Един естеством сый Животворец, Христе, и благости воистинну неизследимая пучина, ныне преставльшагося раба Твоего Царствия Твоего сподоби: Ты бо Един еси имеяй множество щедрот и безсмертие.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Источник живота рождшая, Владычице, Избавителя миру Иисуса Господа, Того прилежно моли безконечнаго живота преставльшагося ныне раба Твоего сподобити: Ты бо христиан Едина еси известнейшая Помощница.

Господи, помилуй (12). И молитву сию:

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имярек), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Канон молебный при разлучении души от тела

Начало канонов общее:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон молебный Пресвятей Богородице от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати

Глас 6-й

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Ка́плям подо́бно дожде́вным, зли́и и ма́лии дни́е мои́, ле́тним обхожде́нием оскудева́юще, пома́лу исчеза́ют уже́. Влады́чице, спаси́ мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Твои́м благоутро́бием и мно́гими щедро́тами Твои́ми, Влады́чице, преклоня́ема есте́ственно, в час сей ужа́сный предста́ни ми, Помощни́це Непобо́римая.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Содержи́т ны́не ду́шу мою́ страх вели́к, тре́пет неисповеди́м и боле́знен есть, внегда́ изы́ти ей от телесе́, Пречи́стая, ю́же уте́ши.

Слава: Гре́шным и смире́нным изве́стное прибе́жище, о мне извести́ Твою́ ми́лость, Чи́стая, и бесо́вския изба́ви руки́, я́коже бо пси мно́зи обступи́ша мя.

И ныне: Се вре́мя по́мощи, cе вре́мя Твоего́ заступлéния, се, Влады́чице, вре́мя, о нéмже день и нощь припа́дах те́пле и моля́хся Тебе́.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Издале́ча сего́ дне, Влады́чице, прови́дя, и того́ я́ко прише́дша помышля́яй при́сно, слеза́ми те́плыми моля́хся не забы́ти мене́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Обыдо́ша мя мы́сленнии рыка́юще ски́мны, и и́щут восхи́тити и растерза́ти мя го́рце, и́хже зу́бы, Чи́стая, и че́люсти сокруши́ и спаси́ мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Уга́сшу у́бо отню́д орга́ну слове́сному, и связа́вшуся язы́ку, и затвори́вшуся гла́су, в сокруше́нии се́рдца молю́ Тя, Спаси́тельнице моя́, спаси́ мя.

Слава: Приклони́ у́хо Твое́ ко мне, Христа́ Бо́га моего́ Ма́ти, от высоты́ мно́гия сла́вы Твоея́, Блага́я, и услы́ши стена́ние коне́чное и ру́ку ми пода́ждь.

И ныне: Не отврати́ от мене́ мно́гия щедро́ты Твоя́, не затвори́ утро́бу Твою́ человеколю́бную, Чи́стая; но предста́ни ми ны́не и в час су́дный помяни́ мя.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умове́ние согреше́нием, ток сле́зный ны́не положи́, Блага́я, се́рдца моего́ сокруше́ние прие́млющи: о Тебе́ утвержда́ющу упова́ние, Блага́я, егда́ ка́ко стра́шнаго мя изба́виши о́гненнаго муче́ния, я́ко Сама́ благода́ти еси́ исто́чник, Богороди́тельнице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Непосты́дное и Непогреши́тельное всем, и́же в ну́ждах, прибе́жище, Влады́чице Пренепоро́чная, Ты ми бу́ди Засту́пница в час испыта́ния.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просте́рши Пречи́стеи Твои́ и Всечестне́и ру́це, я́ко свяще́ннии голуби́не криле́, под кро́вом и се́нию тех покры́й мя, Влады́чице.

Слава: Возду́шнаго кня́зя наси́льника, мучи́теля, стра́шных путе́й стоя́теля и напра́снаго сих словоиспыта́теля, сподо́би мя прейти́ невозбра́нно отходя́ща от земли́.

И ныне: Се мя, Влады́чице, страх усре́те, его́же и боя́хся; се по́двиг вели́к объя́т мя, в не́мже бу́ди ми Помо́щница, Наде́жде спасе́ния моего́.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не забу́ди мя, Блага́я, ниже́ отврати́ от мене́, Твоего́ о́трока, лице́ Твое́, но услы́ши мя, я́ко скорблю́, и вонми́ души́ мое́й, и сию́ изба́ви.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

И́же по пло́ти, сро́дницы мои́, и и́же по ду́ху бра́тие, и дру́зи, и обы́чнии зна́емии, пла́чите, воздохни́те, се́туйте, се бо от вас ны́не разлуча́юся.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Ны́не избавля́яй ника́ко и помога́яй вои́стинну никто́же. Ты помози́ ми, Влады́чице, да не я́ко челове́к безпо́мощен, в рука́х враг мои́х затворе́н бу́ду.

Слава: Вше́дше, святи́и мои́ А́нгели, предста́ните суди́щу Христо́ву, коле́не свои́ мы́сленнеи прекло́ньше, плаче́вне возопи́йте Ему́: поми́луй, Тво́рче всех, де́ло рук твои́х, Бла́же, и не отри́ни его́.

И ныне: Покло́ньшеся Влады́чице и Пречи́стей Ма́тери Бо́га моего́ помоли́теся, я́ко да прекло́нит коле́на с ва́ми, и прекло́нит Его на ми́лость: Ма́ти бо су́щи и пита́тельница услы́шана бу́дет.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мой, Многоми́лостиве.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Устне́ мои́ молча́т, и язы́к не глаго́лет, но се́рдце веща́ет: огнь бо сокруше́ния сие́ снеда́я внутрь возгара́ется, и гла́сы неизглаго́ланными Тебе́, Де́во, призыва́ет.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

При́зри на мя свы́ше, Ма́ти Бо́жия, и ми́лостивно вонми́ ны́не на мое́ посеще́ние сни́ти, я́ко да ви́дев Тя, от телесе́ изы́ду ра́дуяся.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Растерза́еми соу́зы, раздира́еми зако́ни есте́ственнаго сгуще́ния, и составле́ния всего́ теле́снаго, ну́жду нестерпи́мую и тесноту́ сотворя́ют ми.

Слава: Святы́х А́нгел свяще́нным и честны́м рука́м преложи́ мя, Влады́чице, я́ко да тех кри́лы покры́вся, не ви́жу безче́стнаго и смра́днаго и мра́чнаго бесо́в о́браза.

И ныне: Черто́же Бо́жий всече́стне, небе́сному разу́мному черто́гу сподо́би мя, мою́ уга́сшую и несия́ющую свещу́ вже́гши, святы́м еле́ем ми́лости Твоея́.

Кондак, глас 6-й:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши, коне́ц приближа́ется, и ну́жда ти мо́лвити: воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, И́же везде́ сый, и вся исполня́яй.

Христо́во врачевство́ ви́дя отве́рсто, и от сего́ Ада́му источа́юще здра́вие, пострада́в уязви́ся диа́вол, я́ко беды́ прие́мля рыда́ше, и свои́м друго́м возопи́: что сотворю́ Сы́ну Мари́ину? Убива́ет мя Вифлее́млянин, И́же везде́ сый и вся исполня́яй.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел, преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Нощь сме́ртная мя пости́же негото́ва, мра́чна же и безлу́нна, препуща́ющи непригото́влена к до́лгому о́ному пути́ стра́шному; да спутеше́ствует ми Твоя́ ми́лость, Влады́чице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Се вси дни́е мои́ исчезо́ша вои́стинну в суете́, я́коже пи́шется, и ле́та моя́ со тща́нием, се́ти же сме́ртныя вои́стинну и го́рькия предвари́ша мою́ ду́шу, я́же мя обдержа́т.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Мно́жество грехо́в мои́х да не возмо́жет победи́ти Твоего́ мно́гаго благоутро́бия, Влады́чице, но да обы́дет мя Твоя́ ми́лость и вся да покры́ет беззако́ния моя́.

Слава: Отводя́щии мя отсю́ду нахо́дят, содержа́ще мя всю́ду: душа́ же моя́ отлага́ет и страши́тся, мно́га испо́лнена мятежа́, ю́же уте́ши, Чи́стая, явле́нием Твои́м.

И ныне: Спеча́лующаго ниеди́наго в ско́рби мое́й, ниже́ утеша́ющаго обрето́х, Влады́чице, и́бо дру́зи мои́ и зна́емии вку́пе оста́виша мя ны́не, но, Наде́жде моя́, ника́коже да не оста́виши мя.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Я́ко Бо́га Человеколю́бца Ма́ти Человеколюби́вая, ти́хим и ми́лостивым вонми́ о́ком, егда́ от те́ла душа́ моя́ отлуча́ется, да Тя во вся ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Убе́гнути ми ва́рвар безпло́тных полки́, и возду́шныя бе́здны возни́кнути, и к Небеси́ взы́ти мя сподо́би, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Ро́ждшая Го́спода Вседержи́теля, го́рьких мыта́рств нача́льника мироде́ржца отжени́ дале́че от мене́, внегда́ сконча́тися хощу́, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Слава: Вели́кой после́дней глася́щей трубе́, в стра́шное и гро́зное воскреше́ние суда́, воскреса́ющым всем, помяни́ мя тогда́, Свята́я Богоро́дице.

И ныне: Высо́кая Влады́ки Христа́ пала́то, Твою́ благода́ть свы́ше посла́вши, предвари́ мя ны́не в день озлобле́ния, да Тя сла́влю во ве́ки вся, Свята́я Богоро́дице.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти. Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно. Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя ублажа́ем.

Читайте также:  Псалом 12: текст молитвы, значение и история, толкование, для чего читают и правила чтения священного текста

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

О, ка́ко узрю́ неви́димаго? Ка́ко ужа́сное о́но претерплю́ виде́ние? Ка́ко дерзну́ отве́рсти о́чи? Ка́ко моего́ Влады́ку сме́ю ви́дети, Его́же не престая́х от ю́ности огорчева́я при́сно?

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Свята́я Отрокови́це, Богороди́тельнице, на мое́ смире́ние милосе́рдно при́зри, умиле́нное мое́ и после́днее моле́ние сие́ прии́мши, и му́чащаго ве́чнующаго огня́ потщи́ся изба́вити мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Хра́мы святы́я оскверни́вшая, скве́рный и теле́сный храм оста́вивши, Тебе́, Бо́жий всечестны́й хра́ме, мо́лит, Отрокови́це Де́во Ма́ти, душа́ моя́ тьмы кроме́шния убежа́ти и лю́таго гее́нскаго жже́ния.

Слава: Зря коне́ц бли́зу жития́ моего́, и помышля́я безме́стных мы́слей, дея́ний же, Всечи́стая, ду́шу мою́ де́лательницу, лю́те уязвля́юся стрела́ми со́вести, но прекло́ньшися ми́лостивно, буди́ ми Предста́тельница.

И ныне: Сын да́стся нам за ми́лость, Сын Бо́жий и А́нгельский Царь Преве́чный, от чи́стых крове́й Твои́х Челове́к проше́д. Его́же уми́лостиви. Отрокови́це, стра́стней мое́й душе́, исторга́емой лю́те от окая́ннаго моего́ телесе́.

Окончание канонов

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем (поклон).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь .

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас. Аминь

Канон бываемый на разлучение души от тела, внегда человек долго страждет (и умереть не может)

Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

Псалом 69

Боже, в помощь мою вонми, Господи, помощи ми потщися. Да постыдятся и посрамятся ищущии душу мою, да возвратятся вспять и постыдятся хотящии ми злая. Да возвратятся абие стыдящеся глаголющии ми: благоже, благоже. Да возрадуются и возвеселятся о Тебе вси ищущии Тебе, Боже, и да глаголют выну, да возвеличится Господь, любящии спасение Твое: аз же нищ есмь и убог, Боже, помози ми: Помощник мой и Избавитель мой еси Ты, Господи, не закосни.

Псалом 142

Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой, посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния, поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя, яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой, не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящым в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах. Скажи мне, Господи, путь воньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой. Дух Твой Благий наставит мя на землю праву. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя, правдою Твоею изведеши от печали душу мою. И милостию Твоею потребиши враги моя и погубиши вся стужающыя души моей, яко аз раб Твой есмь.

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

КАНОН.Глас 6-й

Песнь 1

Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Приидите, соберитися вси, иже благочестно в житии пожившии, и восплачите о души отчужденней славы Божия, и работавшей студным демоном всяким тщанием.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Ныне убо время все моего живота, яко дым претече, и предсташа прочее ангели посланнии от Бога, окаянную мою душу ищущи немилостивно.

Слава: Се, предсташа множество лукавых духов, держаще моих грехов написание, и зовут зело, ищуще безстудно смиренныя моея души.

И ныне: Прочее к кому возопию; кто мой плач от болезни приимет, и сердца воздыхание, токмо Ты Пренепорочная, Чистая, Надежда христиан и всех грешных.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Добрии мои друзи и знаемии, почто не плачете, почто не рыдаете, иже иногда любимаго друга и брата, ныне же странна Бога и всех вас.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Возлюбленная моя братия, зряще моя деяния обличаема мерилом праведным, Христа всех Бога молите, милостива быти мне.

Слава: Помянувше моея возлюбленнии, еже к вам дружбы, Христа молите призрети на мя злополучна, живота лишившегося, и мучима.

И ныне: Приклони ухо Твое ко мне, Бога моего Мати, от высоты славы многия Твоея, Благая, услыши стенание последнее, и руку подаждь ми.

Песнь 4

Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Увы мне блудному, увы мне окаянному: яко руце простираю к моим другом, и слезы от очию проливаю, но никтоже милуяй мя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Подвиг наста мне души всегубителен, и очима взираяй к Божиим светлым Ангелом, вопию: мало оставите мя пожити, но никтоже послушаяй мене.

Слава: О мне плачите, о мне рыдайте ангельстие собори, и человецы вси христолюбцы: немилостивно бо душа моя от тела разлучается.

И ныне: Владычице, Владычице, ныне помилуй душу недоумевающую, и к Твоему покрову единому зрящую, и не презри, Благая, демоном отдану быти ми.

Песнь 5

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Свет умный возсияй на мя, да вижу Тя Христе, поне вмале: ктому бо не узрю Тебе; облак бо демонов внезапу нападе на мя, и тьма студных моих дел покрывает мя.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Спаситеся вси возлюбленнии, благоутробнии о мне явльшеся злочастнем и всеокаяннем: вси бо аще единем гласом провещали бысте к моему Владыце, тьмы избавили мя бысте.

Слава: Спасайся, великий княже Божий Михайле, Ангелов начальниче: ктому бо твое святое имя не призову, еже помощи мне: молчита бо мои устне, и язык связася.

И ныне: Спасайся и Ты, Нескверная Чистая Мати Христа моего и Бога: ктому бо образа Твоего, от моих согрешений не узрю окаянный, угасе бо свет мой и нощь покры мя.

Песнь 6

Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Приклоните ухо ваше братия моя ко мне, и кротко услышите умиленных глагол малое вещание, и не прослушайте, и мзду от Господа вси восприимете.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Се, ныне разлучается с болезнию душа от окаяннаго моего телесе: не убо тело мое погребете в земли, несть бо достойно: но извлекше вон, псом поверзите.

Слава: Кая бо мне польза, души моей в страшныя муки ввержене быти, телу же пету быти от вас; оставите непогребено, яко да снедят пси сердце мое.

И ныне: Негли мимоходящии, странии, видяще кости от псов влекомы, умилившеся воззовут от души: помози, Владычице, души окаяннаго сего тела.

Песнь 7

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Се, привлекше отторгоша от телесе люте внезапу окаянную душу, и отводят к Судии грозному и страшному: помянувше убо возлюбленнии, еже к вам моея беседы, память творите мне.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Помилуйте мя Ангели всесвятии Бога Вседержителя, и избавите мытарств всех лукавых: не имам бо дела блага, возмерити мерилу злых моих деяний.

Слава: Егда взыдете всесвятии мои Ангели предстати судищу Христову, колена преклоньше плачевно возопийте Ему: помилуй всех Творче, дело руку Твоею, Блаже, и не отрини от Тебе.

И ныне: Поклоньшеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего, помолитеся, яко да преклонится с вами, и преклонит Его на милость: милости сущи и Питательница, услышана будет.

Песнь 8

Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Ныне совоздохните вси земнии концы о мне окаяннем, и сплачите: прииде бо лютое свыше изречение, рукама моима связатися, и ногама изринутися.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Недоумев от всех, к тебе хранителю окаяннаго живота моего, стеня зову горько: виждь моих уз вечных озлобление, и не оскудей о мне моляся.

Слава: Понеже бых демоном издан, и во адово дно нуждею низводят, вем, яко ныне вси мене забыша, ты же помяни мене, о Ангеле Господень.

И ныне: Христа моего Мати, како забыла еси мене, како не преклонила еси на милосердие Источившаго кровь от ребра, да спасет, яже созда; увы мне, како заключися милосердие Христа моего.

Песнь 9

Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с Небесными вои, Тя ублажаем.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Бога не ктому аз помяну, не ктому бо во аде поминати Господа: но во тьме люте покрываемь сежу, ожидая Воскресения всех человек, да судився во огнь ввергуся.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Бог не ктому мене помянет, ниже множество ангелов, архангелов собор, пророков, апостолов собрание, множества же мучеников, всех же праведных: един у бо почерплю злая, яже собрах.

Слава: Плачите о мне ныне и рыдайте, адово дно и бездна, и червь и тартар, муки убо вся о мне возстоните: един бо от христиан ведохся, вам предан бых, еже мучитися горько.

И ныне: Божия Мати, виждь в бездну, виждь душу мукам преданную мучитися, и колена преклоньши прослези, да преклонится Твоими мольбами, Иже кровь Свою давый за мене, воззвати мя.

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй. (Трижды)

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас. Аминь.

Напутствие христианина перед смертью и заупокойные молитвы

Если положение больного безнадежно, то при явных признаках приближающейся смерти священник читает отходную молитву – “Канон молебный при разлучении души от тела” или более полно он называется “Канон молебный ко Господу нашему Иисусу Христу и Пречистой Богородице Матери Господни при разлучении души от тела всякаго правовернаго”. Родственники сами могут прочитать этот канон, если невозможно пригласить священника, кроме чтения “молитвы, от иерея глаголемой на исход души”, которая находится в конце канона. Этот канон читается “от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати” и имеется в православных молитвословах. Чтение канона мирскими людьми начинается возгласом: “Молитвами святых отец наших Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас”, затем следуют предначинательные молитвы: “Трисвятое”, “Пресвятая Троице”, “Отче наш” и далее по молитвослову.

При чтении канона возжигается свеча и лампадка перед домашней святой иконой. Если дома иконы нет, то нужно обязательно приобрести в храме иконы Спасителя и Божией Матери. Для умирающих младенцев (детей до семи лет) из-за отсутствия грехов, перечисляемых в каноне, которые несвойственны им по малолетству, канон не читается.

Кроме канона при разлучении души от тела еще существует “Чин, бываемый на разлучение души от тела, когда человек долго страждет”. Этот чин читается над человеком, который испытывает тяжкие предсмертные мучения и никак не может умереть (как правило, читается священником).

После смерти человека над ним немедленно читается Последование по исходе души от тела.

Умерших мы именуем усопшими, то есть уснувшими. Называем их мы так по нашей христианской вере, что души после смерти не уничтожаются, не исчезают в небытии, а отлучаются от тела и переходят из этой жизни в другую – загробную. Там пребывают они после частного суда по делам земным в приличествующем им месте до Страшного суда Божия, когда по слову Господа души всех умерших людей воссоединяться с телами и воскреснут. И тогда окончательно определится участь каждого: праведные наследуют Царство Небесное, блаженную вечность с Богом, а грешные – вечное наказание.

Историческое обоснование погребения усопших дано в образе погребения Иисуса Христа. По примеру благочестивой древности и в настоящее время погребение предваряется совершением различных многозначительных символических действий.

Тело усопшего омывают теплой водой, чтобы предстал он перед Богом по воскресении в чистоте и непорочности. При омовении читают “Трисвятое”: “Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас” или “Господи, помилуй”. Возжигается лампадка или свеча и горит до тех пор, пока в доме находится покойник. После омовения тело христианина одевают в чистые и, по возможности, новые одежды – по званию и служению его, на усопшем обязательно должен быть нательный крестик. Омовение обычно совершают люди старшего возраста, а если таковых нет, то омыть тело усопшего может любой из родственников, за исключением женщин, находящихся в данный момент в естественной нечистоте. Обычай указывает, что в омовении тела женщины участвуют только женщины. Если известно, что почивший был монахом (монахиней) или священнослужителем, то надо о его кончине сообщить в храм. Тело покойного полагают на стол, покрывают белым покрывалом – саваном. Затем умершего покрывают особым освященным покровом (погребальным покрывалом), на котором изображены крест, лики святых и молитвенные надписи. Все это означает, что умерший оставался верным Богу и теперь остается под покровом Божиим. Глаза должны быть закрыты, уста сомкнуты, руки сложены крестообразно, правая поверх левой. Руки и ноги усопшего связывают, чтобы развязать перед последним прощанием. В руки покойного полагают погребальный крест, на грудь кладут святую икону, для мужчин – образ Спасителя, для женщин – образ Божией Матери. На лоб умершего возлагают венчик – полоску бумаги с изображением Спасителя, Божией Матери и Иоанна Предтечи. Изображения эти обрамлены надписью “Трисвятого”. Венчик, символизирующий соблюдение веры усопшим христианином и совершение им христианского жизненного подвига, возлагается в надежде, что почивший в вере получит по воскресении от Бога небесную награду и нетленный венец. Как правило, венчик отпечатан на одном листке с разрешительной молитвой. После приобретения молитвы-венчика в храме венчик отрезается ножницами (после отпевания листок с молитвой будет вложен в руку почившего). Перед положением усопшего во гроб тело его и гроб окропляют святой водой, причем гроб окропляют извне и изнутри. В гроб покойного полагают лицом вверх, под голову кладут подушку, набитую соломой или опилками. Гроб обыкновенно ставят посреди комнаты перед домашними иконами, головой к образам. Вокруг гроба возжигают четыре свечи: у головы, в ногах и по обеим сторонам на уровне скрещенных рук. Возженные свечи вместе изображают крест и символизируют переход умершего в Царство Истинного Света.

Читайте также:  Молитва Парфения Киевского - прошение святому от отчаяния и уныния, как и когда читать

К православным традициям не относятся бытующие во многих семьях различные суеверия, связанные с покойником, такие, как занавешивание зеркал, отказ пользоваться вилками во время поминальной трапезы, обычай оставлять часть блюд или стакан с водой (а еще хуже с водкой) перед портретом усопшего и т. п.

Все эти суеверия никакого отношения к Православию не имеют. Занавешивание зеркал в доме, где лежит тело покойного, оправдано лишь в том случае, когда мы, думая об усопшем, уходим от внешней суеты и отдаём свой последний молитвенный вздох об упокоении преставльшейся души.

Канон на разлучение души от тела – полный текст, прошение святым за усопшего, правила чтения

Богослужения мирянским чином

Заупокойное богослужение

Канон молебный на исход души

Молебное пение на исход души совершается в минуты разлучения души с телом. Этот канон написан от лица умирающего, но может быть прочитан кем-то из близких. Его не обязательно читать рядом с умирающим, если человек умирает в больнице, канон можно читать дома. Если христианин испускает дух во время чтения канонов, то их дочитывают с заупокойным припевом: “Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего (усопшия рабы Твоея) (имярек) (поклон), и елико в житии сем яко человек согреши, Ты же, яко Человеколюбец Бог, прости его (ю) и помилуй (поклон), вечныя муки избави (поклон), Небесному Царствию причастника (причастницу) учини (поклон), и душам нашим полезная сотвори (поклон).”

Порой предсмертная болезнь длится долго, принося тяжелые страдания и самому больному, и его родным. В таких ситуациях может быть прочитан другой канон – “Чин, бываемый на разлучение души от тела, внегда человек долго страждет”. Он содержит прошения о скорой и мирной кончине страждущего.

М олитвами Святых Отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
А минь.

С вятый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков.
А минь.

П ресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети, исцели немощи наша Имени Твоего ради.

Г осподи, помилуй. Господи, помилуй. Господи, помилуй.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков.
А минь.

О тче наш! Иже еси на Небесех. Да святится Имя Твое. Да приидет Царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим. И не введи нас во искушение. Но избави нас от лукаваго.
А минь.

Г осподи, помилуй. (12 раз)

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков.
А минь.

П риидите, поклонимся Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

Псалом 50:
П омилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя.
Яко беззаконие мое аз знаю и грех мой предо мною есть выну.
Тебе Единому согреших, и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти.
Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя.
Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси.
Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся.
Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя.
Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя.
Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся.
Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей.
Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.
Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши.
Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит.
Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския.
Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Ирмос: Я ко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

К аплям подобно дождевным, злии и малии дние мои, летним обхождением оскудевающе, помалу исчезают уже. Владычице, спаси мя.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Т воим благоутробием и многими щедротами Твоими, Владычице, преклоняема естественно, в час сей ужасный предстани ми, Помощнице Непоборимая.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Г решным и смиренным известное прибежище, о мне извести Твою милость, Чистая, и бесовския избави руки, якоже бо пси мнози обступиша мя.

И ныне и присно и во веки веков.

С е время помощи, се время Твоего заступления, се, Владычице, время, о немже день и нощь припадах тепле и моляхся Тебе.

Ирмос: Н есть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

И здалеча сего дне, Владычице, провидя, и того яко пришедша помышляяй присно, слезами теплыми моляхся не забыти мене.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

О быдоша мя мысленнии рыкающе скимны, и ищут восхитити и растерзати мя горце, ихже зубы, Чистая, и челюсти сокруши и спаси мя.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

У гасшу убо отнюд органу словесному, и связавшуся языку, и затворившуся гласу, в сокрушении сердца молю Тя, Спасительнице моя, спаси мя.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

П риклони ухо Твое ко мне, Христа Бога моего Мати, от высоты многия славы Твоея, Благая, и услыши стенание конечное, и руку ми подаждь.

И ныне и присно и во веки веков.

Н е отврати от мене многия щедроты Твоя, не затвори утробу Твою человеколюбную, Чистая; но предстани ми ныне, и в час судный помяни мя.

Ирмос: Х ристос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

У мовение согрешением, ток слезный ныне положи, Благая, сердца моего сокрушение приемлющи: о Тебе утверждающу упование, Благая, егда како страшнаго мя избавиши огненнаго мучения, яко Сама благодати еси источник, Богородительнице.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Н епостыдное и непогрешительное всем, иже в нуждах, прибежище, Владычице Пренепорочная, Ты ми буди Заступница в час испытания.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

П ростерши пречистеи Твои и всечестнеи руце, яко священнии голубине криле, под кровом и сению тех покрый мя, Владычице.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

В оздушнаго князя насильника, мучителя, страшных путей стоятеля и напраснаго сих словоиспытателя, сподоби мя прейти невозбранно отходяща от земли.

И ныне и присно и во веки веков.

С е мя, Владычице, страх усрете, егоже и бояхся: се подвиг велик объят мя, в немже буди ми Помощница, Надежде спасения моего.

Ирмос: Б ожиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Н е забуди мя, Благая, ниже отврати от мене, Твоего отрока, лице Твое, но услыши мя, яко скорблю, и вонми души моей, и сию избави.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

И же по плоти сродницы мои, и иже по духу братие, и друзи, и обычнии знаемии, плачите, воздохните, сетуйте, се бо от вас ныне разлучаюся.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Н ыне избавляяй никако и помогаяй воистинну никтоже; Ты помози ми, Владычице, да не яко человек безпомощен, в руках враг моих затворен буду.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

В шедше, святии мои Ангели, предстаните судищу Христову, колене свои мысленнии преклоньше, плачевне возопийте Ему: помилуй, Творче всех, дело рук Твоих, Блаже, и не отрини его.

И ныне и присно и во веки веков.

П оклоньшеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего помолитеся, яко да преклонит колена с вами, и преклонит Его на милость: Мати бо сущи и Питательница услышана будет.

Ирмос: Ж итейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

У стне мои молчат, и язык не глаголет, но сердце вещает: огнь бо сокрушения сие снедая внутрь возгарается, и гласы неизглаголанными Тебе, Дево, призывает.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

П ризри на мя свыше, Мати Божия, и милостивно вонми ныне на мое посещение снити, яко да видев Тя, от телесе изыду радуяся.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Р астерзаеми соузы, раздираеми закони естественнаго сгущения, и составления всего телеснаго, нужду нестерпимую и тесноту сотворяют ми.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

С вятых Ангел священным и честным рукам преложи мя, Владычице, яко да тех крилы покрывся, не вижу безчестнаго и смраднаго и мрачнаго бесов образа.

И ныне и присно и во веки веков.

Ч ертоже Божий Всечестне, небесному разумному чертогу сподоби мя, мою угасшую и несияющую свещу вжегши, святым елеем милости Твоея.

Кондак, глас 6
Д уше моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый, и вся исполняяй.

Икос:
Х ристово врачевство видя отверсто, и от сего Адаму источающе здравие, пострадав уязвися диавол, яко беды приемля рыдаше, и своим другом возопи: что сотворю Сыну Мариину? Убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй.

Ирмос: Р осодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Н ощь смертная мя постиже неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному: да спутешествует ми Твоя милость, Владычице.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

С е вси дние мои исчезоша воистинну в суете, якоже пишется, и лета моя со тщанием, сети же смертныя воистинну и горькия предвариша мою душу, яже мя обдержат.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

М ножество грехов моих да не возможет победити Твоего многаго благоутробия, Владычице; но да обыдет мя Твоя милость и вся да покрыет беззакония моя.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

О тводящии мя отсюду находят, содержаще мя всюду: душа же моя отлагает и страшится, многа исполнена мятежа, юже утеши, Чистая, явлением Твоим.

И ныне и присно и во веки веков.

С печалующаго ниединаго в скорби моей, ниже утешающаго обретох, Владычице, ибо друзи мои и знаемии вкупе оставиша мя ныне; но, Надежде моя, никакоже да не оставиши мя.

Ирмос: И з пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Я ко Бога Человеколюбца Мати Человеколюбивая, тихим и милостивым вонми оком, егда от тела душа моя отлучается, да Тя во вся веки славлю, Святая Богородице.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

У бегнути ми варвар безплотных полки и воздушныя бездны возникнути, и к Небеси взыти мя сподоби, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Р ождшая Господа Вседержителя, горьких мытарств начальника миродержца отжени далече от мене, внегда скончатися хощу, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

В еликой последней гласящей трубе, в страшное и грозное воскрешение суда, воскресающим всем, помяни мя тогда, Святая Богородице.

И ныне и присно и во веки веков.

В ысокая Владыки Христа палато, Твою благодать свыше пославши, предвари мя ныне в день озлобления, да Тя славлю во веки вся, Святая Богородице.

Ирмос: Б ога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

О , како узрю Невидимаго; како ужасное оно претерплю видение? Како дерзну отверсти очи? Како моего Владыку смею видети, Егоже не престаях от юности огорчевая присно?

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

С вятая Отроковице, Богородительнице, на мое смирение милосердно призри, умиленное мое и последнее моление сие приимши, и мучащаго вечнующаго огня потщися избавити мя.

Припев: П ресвятая Богородице, спаси нас.

Х рамы святыя осквернившая, скверный и телесный храм оставивши, Тебе, Божий Всечестный Храме, молит, Отроковице Дево Мати, душа моя тьмы кромешния убежати и лютаго геенскаго жжения.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу.

З ря конец близу жития моего, и помышляя безместных мыслей, деяний же, Всечистая, душу мою делательницу, люте уязвляюся стрелами совести, но преклоньшися милостивно, буди ми Предстательница.

И ныне и присно и во веки веков.

С ын дастся нам за милость, Сын Божий, и Ангельский Царь, Превечный от чистых кровей Твоих Человек прошед. Егоже умилостиви, Отроковице, страстней моей душе, исторгаемей люте от окаяннаго моего телесе.

Д остойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

С лава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй.

Г осподи Иисусе Христе Сыне Божий, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, святаго Апостола любви Иоанна Богослова и прочих святых и всехвальных Апостол, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас.
А минь.

Ссылка на основную публикацию